Внеклассный урок по английскому языку "своя игра". Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему "полиглот" Интересное внеклассное мероприятие по английскому языку

Внеклассное мероприятие

«New Year and Christmas»

1. Тема : «New Year and Christmas».

2. Главная цель мероприятия: р азвитие социо – культурной компетенции обучающихся посредством ознакомления с традициями Великобритании и США на примере празднования Рождества и Нового года.

3. Цели внеклассного мероприятия:

Образовательная цель: развитие памяти, мышления и внимания, развитие навыков говорения, развитие языковых способностей.

Воспитательная цель: развитие у учащихся работать в команде, принимать решения, делать выбор.

4. Задачи: развить навыки устной и диалогической речи с опорой на текст, развить творческие способности у учащихся, сформировать положительную мотивацию, р азвить культуру общения, расширить с помощью английского языка представления обучающихся об окружающем мире, о языке как средстве взаимодействия с этим миром.

5. Оформление и оборудование внеклассного мероприятия: ноутбук, яркое оформление, музыкальное сопровождение, декорации, раздаточный материал. Отбор содержания учебного материала осуществлялся с целью расширение кругозора обучающихся, знакомства со страноведческой информацией через полученные на уроках английского языка знания, умения и навыки.

6. Подготовка мероприятия: мероприятие подготовлено для 10 «А» класса. В подготовке мероприятия активно участвовали все учащиеся. Совместно с 7 классом были подготовлены декорации, дети оформили и украсили зал для проведения внеклассного мероприятия.

Форма проведения: в виде школьного вечера являлась одним из применяемых в ходе мероприятия методов формирования учебной мотивации. Более того, мероприятие имело большую познавательную ценность и ставило перед собой цель – воспитание интереса к английскому языку и стране изучаемого языка.

Место проведения: кабинет английского языка

Подготовка к мероприятию начинается с середины декабря. Учитель рассказывает, как отмечают Рождество и Новый год в англо-говорящих странах, дети учатся делать поздравительные открытки; разучивают стихи и песни на английском языке; готовят новогодние костюмы или маски; накануне мероприятия украшается класс; в коридоре школы вывешивается объявление с краткой программой вечера.

Описание проведения внеклассного мероприятия.

Учитель: Здравствуйте, мои дорогие друзья! Сегодня мы встретились с вами, чтобы весело и радостно провести время на школьной вечеринке. Итак, давайте начнем!

Актуальность и воспитательная направленность внеклассного мероприятия . Внеклассное мероприятие включает в себя материал, необходимый для самореализации и самоутверждения личности ребёнка. Форма проведения внеклассного мероприятия в виде мюзикла являлась одним из применяемых в ходе мероприятия методов формирования учебной мотивации, что позволило заинтересовать учащихся, настроить на работу. Мероприятие направлено на формирование компетенции учащихся. В ходе работы ученики достаточно активны. Хорошо работают в группе.

Эффективность выбранных методов и приемов работы для проведения внеклассного мероприятия. Внеклассное мероприятие было составлено в форме групповой работы с использованием игровой технологии, что дало возможность всем ребятам проявить активность и создать на мероприятии комфортную психологическую обстановку, заинтересованность. В ходе подготовки к мероприятию были использованы следующие методы и формы работы: групповая, парная, поощрение, разъяснение и пример. Это способствовало воспитанию у учащихся таких качеств как: трудолюбие, активность, ответственность, умение работать в команде. На внеклассном мероприятии были задействованы как групповые, так и индивидуальные формы работы учащихся. Атмосфера внеклассного мероприятия была комфортной.

Реализация поставленных задач внеклассного мероприятия. В целом мероприятие отличалось высоким уровнем организации и благоприятным психологическим климатом. Цели были достигнуты. Учащиеся получили положительный заряд эмоций. Мероприятие помогло повысить интерес к изучаемому предмету, способствовало развитию памяти, внимания, мышления, монологической устной речи. Учащиеся расширили свой кругозор, познакомившись со страноведческой информацией. Данная форма проведения мероприятия выбрана удачно и является достаточно эффективной для данной ступени обучения. Учащиеся работали дружно. В качестве недочета можно выделить невысокий уровень дисциплины в классе, что объясняется всеобщим эмоциональным возбуждением и соревновательностью учеников. Учащиеся оценили мероприятие как интересное и познавательное . Ребята, участвуя в коллективном взаимодействии, старались использовать свои языковые возможности, а это хорошая основа мотивации, повышения интереса к изучению английского языка.

Ход мероприятия

Учитель : Good evening, dear friends! I am pleased to see you at our school party. I hope you will have a lot of fun and be happy together. Do you remember our motto:

Together, together, together every day

Together, together we work and play

Children, you know that in December all Christian world celebrate the birthday of Jesus Christ, so that’s why we call this holiday Christmas. It is a religious holiday. A little bit later we’ll talk about customs and traditions of Christmas and New Year, but at first let’s try to understand the origin of the holiday. This holiday appeared many years ago, am I right? Answer some questions, please.

1. Can you tell me who was Jesus’ mother? (Mary)

2. Who was his father? (Joseph)

3. What city was Jesus born? (Bethlehem)

4. Where was he born? (In the stable)

Well, boys and girls, now we know the origin of Christmas

2. Before speaking about customs and traditions of celebrating Christmas let’s play the game

Match the words with pictures (slide)

3. Well done! You are talented children! To learn more about celebrating Christmas in English-speaking countries I want you to listen to the text “ Christmas in America”

Christmas in America

Americans celebrate Christmas on December 25. Christmas is a religious holiday and one of the happiest days of the year, because it is the day we celebrate the birth of Jesus Christ. We prepare for Christmas weeks before. We buy gifts for our family and friends. We choose a tree and decorate it with ornaments and lights. And we prepare special food and cookies. Christmas is also the day that Santa Claus visits us and brings us presents in bright paper and ribbons. He delivers them on Christmas Eve, the night before Christmas, when we are sleeping. How does he get into the house? He climbs down the chimney and leaves the presents under the Christmas tree. In the morning, we open our presents together and then we go to church. People wish each other a “Merry Christmas!”

choose – выбирать

ornaments and lights – украшения и лампочки

ribbon - лента

to climb down- слезать, спускаться

chimney - труба

Jesus Christ – Иисус Христос

4. Now quiz: “What do you remember about Christmas traditions”. Your task is to complete the sentences.

5. One more task for you pupils. Put the missing words in the text “Christmas traditions in England”.

Dear friends, do you know what the most popular ways of celebrating of New Year are?

1. New year 2. New year’s Dance. 3. Going to Trafalgar Square

6. My dear friends do you like to celebrate holidays? I’d like to know how you prepare for this magic holiday.

Lena and Ira will tell us how they prepare for New Year ’s Day.

Ira: Hello, Lena!

Lena: Hi, Irina! Where are you going?

Ira: I am going shopping to buy some food for New Year’s Party.

Lena: I see. Who are you going to spend this holiday with?

Ira: With my family of course. And you?

Lena: I am going to arrange a picnic for my friends.

Ira: How great! Have you already decorated the New Year tree?

Lena: Yes, sure! It is so nice. By the way, have you bought presents for your relatives?

Ira: Not yet. Would you like to go shopping and help me with gifts?

Lena: With pleasure. Let’s go to the supermarket together.

Ira: OK

7. “The best poet”. Let’s recite poems about winter, Christmas and New Year.

New Year

New things to learn, New Year

New friends to meet, Fill New Year with friendliness

New songs to sing, And little loving deeds,

New joys to greet. And you will have the gladdest year

New things to see, That anybody needs!

New things to hear,

New things to do,

The grand New Year

In this glad New Year.

Its coming boys

It’s almost here,

Its coming girls

The grand New Year

New Year Tree

New Year tree, New Year tree! Santa Claus is on his way

How we love to see you! He is coming on his sleigh

We’ll make some trimming just for you, Jingle bells are ringing

Of red and gold and green and blue. Santa Claus is singing

How we love to see you!

Winter is the season Christmas day , a happy day

When mornings are dark We are all glad and very gay

And birds do not sing We all dance and sing and say

In the woods and the parks Welcome, welcome Christmas day!

This is the season

When children ski Christmas card , Christmas card

And Father Frost Red and green and blue

Bring the holiday tree! Please send me a Christmas card

And I will send to you

8. Winter questions

1. What is his name? ( слайд Дед Мороз )

2. When is his birthday?

3. Whose house is it? ( слайд дома Деда Мороза )

4. Who always helps Father Frost? (слайд Снегурочки )

5. Who’s Santa Claus helper? (слайд Санта Клауса с оленем)

6. What is the most popular New Year’s song in Russia? (В лесу родилась ёлочка )

7. What do British children sing? (Jingle Dell)

8. How do people decorate their houses? (слайд рождественского украшения в доме)

9. What do people eat on Christmas day”(слайд рождественского стола )

10. Where do Santa Claus and Father Frost meet? (слайд в магазине « Игрушка )

9. It is high time to sing and dance

1. We wish you a Merry Christmas

And a Happy New Year!

2. Jingle Bell

3. We are singing in the snow….

4. Three cows sat upon the world

5. Clap your hands

6. Hockey – pockey

10. The competition “ The most beautiful Christmas or New Year’s card”

11. Writing New Year Resolutions

1. How old is Father Frost? (150)

2. Where does Father Frost live? Velikiy Ustyug)

3. Where does Santa Claus live? (Lapland)

4. Where does Father Frost put presents? (under the New Year’s tree)

5. Where does Santa Claus put presents? (into the socks)

6. What colour is the coat of Santa Claus? (red)

12. A game “Pass the parcel”

13. Dear children! Out time is up. Did you like our party? Are you happy?

The more we are together, together, together

The more we are together, the happier we are!

I wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!

Raise your head

Jump up high

Wave your hand

And say “Good- bye”

Подготовила:

Учитель английского языка

Балак Яна Олеговна

Цель: мотивировать учащихся изучать английский язык и правильно пользоваться им при живом общении; подвести к осознанию необходимости и важности изучения английского языка, как одного из самих распространённых языков в мире; пополнять словарный запас, тренировать в диалогической и монологической речи. Развивать логическое мышление, внимание, воображение, творческие, актёрские способности и познавательный интересю Воспитывать взаимопонимание и совершенствовать умение работать в коллективе, прививать интерес к изучению английского языка.

Тип мероприятия : внеклассное мероприятие с элементами инсценизации и использованием мультимедийных технологий

Оборудование: ширма, декорации и реквизити для инсценирования (автобус дабл-декер, Биг Бен, таблички ‘’ Police station ’’,’’ Hospital ’’,’’ Souvenir shop ’’, бейджики для экскурсовода, полисмена, доктора, кошелёк, книги, колпак для доктора, маски поросят и волка, перчатки, презентаия у PowerPoint , музыкальное оформление, мультимедийное оборудование.

Ход мероприятия

Stage 1 «At school »

( pupils of 5 th form)

*Школьный звонок

Вчитель Good morning , pupils . Sit down , please . Today we are going to speak about …

Учень I m sorry . May I sit down?

Вчитель Why are you late, Bob?

Учень I dislike English . It s boring subject . In my opinion it’s waste of time

Вчитель You are wrong. English is very useful and important. And now I’ll try to prove it you.

If you don’t know English you can faced with some funny situations. Let"s look some of them .

Stage 2 «Situations »

( pupils of 11 th form)

Учень 1 Как переводится " I don " t know " ?

Учень 2 Я не знаю.

Учень 1 Ох,никто не знает!

Evening. Hotel. Reception. The telephone is ringing

Учень 1 -

Учень 2 - Ту-ти-ту-ту-ту!

Учень 1 - Reception, Kate speaking. Can I help you?

Учень 2 - Ту-ти-ту-ту-ту.

Учень 2 - Ты что? Английский не понимаешь?! Я ж тебе говорю: два чая в двести двадцять второй!

Учень 1 "Иван, переведи на английский лово «дверь»

Учень 2 "Dwear"

Учень 1 "What eto da!"

Учень 1 Ok . Let s translate some words into English : Ольга, как по-английски будет парта?

Учень 2 Desk

Учень 1 Very well . Маша, как по-английски будет окно?

Учень 3 Window .

Учень 1 Максиме, как по-английски будет подоконник?

Учень 4 - ...... Под Windows

At the Music lesson.

Учень 1 Есть только миг между прошлым и будущим, именно он называется… ( під фонограму ) .

Учень 2 Present Simple Tense.

Ukrainian tourists

The couple arrived at the resort. They move into the room.

Wife sees the mouse and starts yelling,

Учень 1 "A-a-a-a! Мышь ! Позвони администратору отеля!

Учень 2 Но я плохо говорю по-английски!

Учень 1 А я в английском полный ноль!!!

Учень 2 - H е llo .

Учень 3 -Hеllo. Re с eption, Kate speaking. Can I help you?

Учень 2 -Do you know "Tom and Jerry"?

Учень 3 -Yes, I do.

Учень 2 - .

« English exam »

Учитель С ome in , please

Учень - Здрасте, какой камин? Тепло вроде бы…

Учитель - Sit down .

Учень - Чё сразу «даун»? Не успел прийти…

Учитель - Take a ticket , please

Учень - Что-что?

Учитель -Берите уже билет, Сидоров!

Учень -А какой брать?

Учитель -Да берите любой, мне всё равно

(берёт билет)

Учитель - And what is the topic?

Учень - Не понял?

Учитель - What is the topic ?

Учень - Да не ношу я никакие топики! Это женская одежда.

Учитель -Тема вашого билета «Аэропорт» Airport . Airport

Учень - Airport

Учитель - Consists of состоит из…ну что есть в аэропорте?

Учень - Ну холл

Учитель - OK . Hall. What else? Что ещё?

Учень -Ресторан

Учитель - A restaurant . A на улице?

Учень -ВПП

Учитель -Что?

Учень -Взлётно-посадочная полоса, на которой самолёт взлетейшн, а потом приземлейшн.

Учитель -Если самолёт будет так резко приземляться, то пассажиры погибнут.

- Учень А спорим не погибнут? На пятёрку

Учитель -На тройку

Учень -Ни вам, ни нам, на Четыре

Учитель -ОК

Учень -А самолёт грузовой был..

Учитель -Сидоров!

Stage 3 «Screen work »

( pupils of 11 th form)

Вчитель : And now I would like to show you some photos. Be very attentive

СЛАЙД 1 We very often we use on-line translator. But remember it’s only machine which couldn’t think

For example: Our cat gave birth to three kittens - two whites and one black.

Translation :


СЛАЙД 2 From the other side this machines can think too much

For example: Men are men and men should clean the house

But computer has another idea: Men are men and women should clean the house

СЛАЙД 3, 4 - Тell me please, how you will prepar e for the English exam.

I don’t think about it. May be I will take some extra classes.

And which teacher will help you.

I don’t know. May be I’ll find some teacher through the internet.

I can help you. I have some advertisement.

It’s the first one ( показує )and the second one ( показує )

Oh, thank you, very much. You are really good friend



СЛАЙД 5, 6, 7, Masha, I know that your family are going to Lviv next week.

Yes. It’s true.

Please, pay your attention to the road signs. Some of them can be so funny



СЛАЙД 8, 9, 10, 11

Do you like go to a restaurant?

Yes, I do.

Do you have some problems when you go to the restaurant?

No, I don’t. and what about you.

Last time I have some problems with menu!!!

What you mean?

Oh, I have some examples.

СЛАЙД 1 2

And now I would like to show you a label,

which I find on the father’s shirt.

Oh, it’s very funny!


Stage 4 “One day in London”

( pupils of 5 th form)

T. London is famous for its sightseeings. The guide-interpreter is going to make the excursion around the city. He will show and tell about the most interesting places of London.

SIGHTSEEING TOUR.

G.-I. Now, I think, you want to have a sightseeing tour around London.

Sam. With pleasure.

G.-I. Meet your guide around London.

Tom. And what places will we visit?

Guide. Oh, the most wonderful places in London, I promise. It will be unforgettable tour, believe me.

(The guide shows and tells about the most interesting places of London).

T. But something has happened . Sam can’t find his purse. That’s why he has to go to the police station where he’ll have a conversation with the policeman. Listen to it, please.

Sam. Tom, it’s a pity, but I can’t find my purse.

G.-I. We have to go to the police station.


AT THE POLICE STATION.

Sam. Good afternoon. We have a problem.

Policeman. How can I help you?

Sam. I have lost my purse.

Policeman. No problem. We’ll help you to look for it.

Sam. Thanks.

Policeman. What colour is it?

Sam. It’s black.

P. When and where did you lose it?

Sam. I think, it was when we were in Trafalgar square.

P. OK. We’ll find it. Come to us tonight.

Sam. Well. Good bye

T. Really, the day is full of surprises. Headache. Tom is not well and the doctor is ready to help him.

Tom. Oh, my head.

Sam. What has happened?

Tom. I have a bad headache.

Sam. Let’s see the doctor then.

G.-I. I’ll help you to find a good doctor.

AT THE DOCTOR.

G.-I. Hello, doctor.

Doctor. How can I help you?

G.-I. This man is a tourist. He has a bad headache.

Doctor. Do you have any other symptoms? A temperature, for example?

Tom. No.

Doctor. Then I’ll give you a pill and in 30 minutes you’ll be well.

Tom. Thank you, doctor.

T. Our travellers can’t come back home without souvenirs. It is the last place Tom and Sam visit in London.

AT THE SOUVENIR SHOP.

Tom. Hello. Can you help me to choose an interesting souvenir for my family?

Seller. What do you want?

Tom. Something which will remind me about your wonderful city.

Seller. You may take this book. There are many pictures of interesting places of London in it.

Tom. How much is it?

Seller. It costs 20 pounds.

Tom. It is very expensive.

Seller. But it is worth of it.

Tom. All right. Write out a bill. I’ll take it.

Stage 5 «Dreams»

(pupils of 11 th form)

Вчитель : Petro, if you know English and if you have a magic cap you can know what people think

Учень : Are you really?

Вчитель : Yes, I’m

(діалог ведуть Учень 3 та Учень 4)

Which question teaches repeat very often at the lessons? (Tell me why…)

The main reason why peoples looking for a job (Money, money, money…)

How teachers feel when they get a salary? (Life is good)

How teachers feel when they get a reword (I feel good)

What our headmaster think about our pupils and teachers? (We are the champions…)

Which timetable pupils like best of all? (Monday - party…)

What pupils think during the control lesson? (S.O.S…)

How our teachers will be feeling after this conference? (I need a doctor..)

What teachers think about their profession? (It’s my life…)

And what our guests think about this performance? (Show must go on…)

* (Tell me why…)

* (Money, money, money…)

* (Life is good)

* (I feel good)

* (We are the champions…)

* (Monday - party…)

* (S.O.S…)

* (I need a doctor..)

* (It’s my life…)

* (Show must go on…)

Stage 6 «Fairy tales »

( pupils of 5 th form)

Characters: Author, Mother Cat, 1 st Kitten, 2 nd Kitten, 3 rd Kitten.

SCENE

The three little kittens

Lost their mittens,

And they began to cry.

*Звучить мелодія Mi Mi Mi

1 st Kitten: Oh, Mother dear,

2 nd Kitten: We very much fear.

3 rd Kitten(crying): That we have lost our mittens!

Cat: Lost your mittens,

You naughty kittens!

Then you will have no pie. ( The Kittens run away)

The three little kittens

Found their mittens,

And they began to cry. (The Kittens run in)

Three little Kittens(together): Oh, Mother Dear,

1 st Kitten: (showing the mittens): See here,

2 nd Kitten (showing the mittens): See here,

3 rd Kitten (showing the mittens): See , we have found our mittens.

Cat: Oh, you’re good kittens!

Put on your mittens,

And you will have some pie. (Gives them pies)

But I smell a mouse close by.

(All together): We smell a mouse close by. Good- bye. (The Cat and Kittens leave the stage)

1: Well done! You all understand that family is very important for everybody

2. Now you’ll see it in a play which the pupils of the 3 rd form prepared

It is also about the family of three little Piglets.

I am Niff-Niff

I am Naff-Naff

I am Nuff - Nuff

(беруться за руки і співають пісеньку)

Pig1: I have a house of grass

Pig2: I have a stick house.

Pig3: I have a brick house.

*Who’s afraid of big bad wolf

* Мелодія Wolf

Wolf: My name is Wolf.

Niff-Niff let me come in.

Niff-Niff: Go away , bad Wolf.

Вовк стукає - будиночок падає

Wolf: Let me in Naff-Naff.

Naff-Naff: Go away, bad Wolf

Wolf: Nuff -Nuff let me in.

All : Go away

Вовк дмухає, проте даремно

*The more we are together (Діти співають)

Stage 7 «Wax museum »

( pupils of 11 th form)

Екскурсія до

музею воскових фігур + концерт

А сей час мы с вами находимся в музее воскових фигур Мадам Тюссо.Здесь много известных звёзд

1.Rihanna “Umbrella”

3.Boney M “Sunny”

4.Eagles “Hotel California”

5.No doubt “Don’t speak”

6.Status QWO “You’re in the army now”

7.Eurythmics “Sweet dreams”

8.Modern talking “Cheri Cheri lady”

9.Spice girls “Spice up your life”

10.We will rock you

Итак, мы хотели показать этим мероприятием, что английский язик-это важный предмет. Если знать английский язик, то можно:

Понимать содержание песен, стихав, сказок

Общаться с иностранцами

Путешествовать

Не попадать в смешные и неловкие ситуации

Хорошо учится

В будущем помогать своим детям

Получить современную профессию

Свободно пользоваться компьютером

Вчитель : And now what would you say

Учень : Ok . I was wrong. Now I understand that English is very useful and important.

Let"s learn English!!! Everybody come on

*Good-bye song

The end

The beauty of poetry is the beauty of language

The aim of the competition:

To develop the creative abilities of students;

To increase the motivation of students to learn English;

Contribute to a deeper mastery of the language;

Foster respect for the culture of the language is spoken;

Develop public speaking skills.

Hardware: PC, multimedia projector, certificates to be awarded.

Nominations: "The best pronunciation", "Expressive reading", "Stage skill."

Criteria for evaluation.

Performance of children assessed on a scale on the following criteria:

The correct pronunciation of English words;

Observance of intonation;

Expressive reading of the poem.

The motion of the competition

Good day dear friends, teachers and students! Please allow me to start our competition by name The beauty of poetry is the beauty of language”

Welcome to our poem competition! Today we will recite and listen to different poems of the English and American poets of different times, also the thought about poetry of famous people. Imagine your poem before your eyes and try to present it as clear as you can to reach the hearts of the listeners. Somerset Maugham once said “The crown of literature is Poetry. It is its end and aim. The writer of prose can only step aside when the poet passes”.

Look at the blackboard, where you can some of them. And today we will remember their poems.

Allow me to introduce our participants!

Today you will recite poems in English and our highly- respected jury find out who can do it very well. Don’t be shy, dear participants; try to act out the poems artistically and in a natural manner.

Let’s start with one of the most beautiful poems of English literature and listen to our student from 5th grade Good luck!

    Tanirbergenova Dilnaz – 5D

    Azimkhanova Anel – 5D

    Serikkaly Aisha – 5D

    Bagdatova Aruzhan – 5A

    Mustahanova Aruzhan – 5A

As poetry is a very special thing, which you cannot see, but only feel, everybody from you must express the image of your poem by means of excellent expressiveness and correct intonation and tone of your speech.

Let me invite the students of the 6 th form

    Kayrbekov Aly

    Kozhamuratov Ersain

    Akhmetkhanov Sanzhar

    Serik Erniyaz

    Mukhtarova Gulzat

    Kayrbekova Adina

    Zaripov Dyas

Poetry is a form of literary art in which language is used to express various emotions. Poetry is a piece of literature written by a poet in verse. Poetry is the language of imagination, feelings and emotions. As one famous Englishman said "Poetry is what makes me laugh or cry or yawn, what makes me want to do this or that or nothing." Poetry is a lot of things to a lot of people.

Let me invite the students of the 7 th form

    Kulzhanova Botagoz

Let me invite the students of the 8 th form

    Karybayeva Gulnur

    Koshanov Danel

    Samatova Aydana

    Rakhymkhanova Aray

Kitty and Betty

Kitty’s house is in the country,

Betty’s house is in the city.

Kitty likes to stay with Betty,

Betty likes to stay with Kitty.

Betty likes the country best,

Kitty likes the busy city.

That is a lucky thing

For Betty and for Kitty.

The weather

When the weather is wet

We must not fret.

When the weather is cold

We must not scold.

When the weather is warm

We must not storm.

But be thankful together

Whatever the weather.

Blackbirds

There were two blackbirds,

Sitting on a hill,

The one named Jack,

The other named Jill;

Fly away, Jack!

Fly away, Jill!

Come again, Jack!

Come again, Jill!

A Child Wish.
I want to live
And not to die!
I want to laugh

And not to cry!

I want to feel
The summer sun
I want to sing
When life is fun.

I want to fly
Into the blue.
I want to swim
As fish do.

I want to stretch out
Friendly hands
To all the young
Of other lands.

I want to laugh
And not to cry!
I want to live
And not to die!

Night

The sun descending in the west,

The evening star does shine;

The birds are silent in their nest,

And I must seek for mine.

The moon, like a flower,

In heaven`s high bower,

With silent delight

Sits and smiles on the night.

Book, Look!

Since books are friends,

They need much care.

When you are reading them,

Be good to them and fair!

Use books-marks, children,

To hold your place,

And don`t turn a book

Upon its clear face.

Remember, children, then:

Books are meant to read.

Not cut or colour them-

No, really never indeed!

Clouds

White sheep, white sheep

On a blue hill.

When the wind stops

You all stand still.

You walk far away

When the winds blow.

White sheep,white sheep,

Where do you go?

Question

Some people live in the country

Where the houses are very small,

Some people live in the city

Where the houses are very tall.

But in the country where the houses are small,

The gardens are big,

And in the city where the houses are tall,

There are no gardens at all.

Where do you live?

Secret Ambitions

People sometimes say to me:

«Tell me, what do you want to be?»

I usually answer, «I don`t know»,

But it isn`t really so:

I want to win an Olympic race,

I want to see the Earth from space,

I want to travel to Timbuktu,

I want to be rich and famous, too.

I want to star on Hollywood`s screen,

I want to invent a new machine,

I want to be very clever and wise,

I want to win the Nobel prize.

But most all, I want to be.

Sonnet

I wish I could remember that first day,
First hour, first moment of your meeting me,
If bright or dim the season, it might be
Summer or Winter for aught I can say;
So unrecorded did it slip away,
So blind was I to see and to foresee,
So dull to mark the budding of my tree
That would not blossom yet for many a May.
If only I could recollect it, such
A day of days! I let it come and go
As traceless as a thaw of bygone snow;
It seemed to mean so little, meant so much;
If only now I could recall that touch,
First touch of hand in hand – Did one but know!

Christina Rossetti

Big Ban

Big Ban is high above the town,

It is a symbol of the Crown.

Its sight is handsome in the noon,

At night, it’s shining like a moon.

It has as many as four faces.

The deep voices heard in many places

Its work is industrious, in fact.

It tells the time to everyone,

The job is said to be well-done.

Sometimes its stroke is like a call

Of old Sir Benjamin Hall.

Twinkle, twinkle, little star
Twinkle, twinkle, little star,
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.

When the blazing sun is gone,
When he nothing shines upon,
Then you show your little light,
Twinkle, twinkle, all the night.

Then the traveller in the dark,
Thanks you for your tiny spark,
He could not see which way to go,
If you did not twinkle so.

In the dark blue sky you keep,
And often through my curtains peep,
For you never shut your eye,
"Till the sun is in the sky.

As your bright and tiny spark,
Lights the traveller in the dark.
Though I know not what you are,
Twinkle, twinkle, little star.

At the Seaside (2 балл )

Robert Louis Stevenson

When I was down beside the sea
A wooden spade they gave to me
To dig the sandy shore.
My holes were empty like a cup,
In every hole the sea came up,
Till it could come no more.

Bed in Summer

Robert Louis Stevenson (4 балл )

In winter I get up at night
And dress by yellow candle-light.
In summer quite the other way,
I have to go to bed by day.
I have to go to bed and see
The birds still hopping on the tree,
Or hear the grown-up people’s feet
Still going past me in the street.
And does it not seem hard to you,
When all the sky is clear and blue,
And I should like so much to play,
To have to go to bed by day?

Rudyard Kipling (6 балл )

I keep six honest serving-men

(They taught me all I knew);
Their names are What and Why and When
And How and Where and Who.
I send them over land and sea,
I send them east and west;
But after they have worked for me,
I give them all a rest.
I let them rest from nine till five,
For I am busy then,
As well as breakfast, lunch, and tea,
For they are hungry men.
But different folk have different views;
I know a person small-
She keeps ten million serving-men,
Who get no rest at all!
She sends"em abroad on her own affairs,
From the second she opens her eyes –
One million Hows, two million Wheres,
And seven million Whys!

Winter Time

Robert Louis Stevenson (8 балл )

Late lies the wintry sun a-bed,
A frosty, fiery sleepy-head;
Blinks but an hour or two; and then,
A blood-red orange, sets again.
Before the stars have left the skies,
At morning in the dark I rise;
And shivering in my nakedness,
By the cold candle, bathe and dress.
Close by the jolly fire I sit,
To warm my frozen bones a bit;
Or with a reindeer-sled, explore
The colder countries round the door.
When to go out, my nurse doth wrap
Me in my comforter and cap,
The cold wind burns my face, and blows
Its frosty pepper up my nose.
Black are my steps on silver sod;
Thick blows my frosty breath abroad;
And tree and house, and hill and lake,
Are frosted like a wedding-cake.

Jabberwocky

Lewis Carroll (10 балл)



All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
He took his vorpal sword in hand:
Long time the manxome foe he sought –
So rested he by the Tumtum tree,
And stood a while in thought.
And, as in uffish thought he stood,
The Jabberwock, with eyes of flame,
Came whiffling through the tulgey wood,
And burbled as it came!
One two! One two! And through and through
The vorpal blade went snicker-snack!
He left it dead, and with its head
He went galumphing back.
"And hast thou slain the Jabberwock?
Come to my arms, my beamish boy!
Oh frabjous day! Callooh! Callay!"
He chortled in his joy.
"Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe:
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.

So I can see you can recite the poems very well. What poems do you like? Why do you like this poem?

Let me finish by the words of Rita Dove: “Poetry is language at its most distilled and most powerful”.

Thank you very much for your attention. Our competition is over.

Данный ресурс содержит план-конспект внеклассного мероприятия и презентацию с иллюстративным страноведческим материалом об особенностях традиций празднования Нового года в различных странах. Данная методическая разработка может быть использована во внеурочное время - на празднике Новый год в 5-6 классах с целью развития познавательных интересов и творческого потенциала учащихся, изучающих иностранный язык.

Презентация посвящена изучению одного из аспектов культуры британцев - особенности подготовки и празднования Рождества. При изучении иностранного языка учащиеся должны знакомиться с особенностями культуры и быта народов других стран. Презентация "Традиции празднования Рождества в Великобритании" будет интересна и полезна всем, кто начинает учить иностранный язык.

В данной работе предложены вопросы об Англии, России и Америке по географии, музыке, искусству, политике, литературе, интересные факты, королевские семьи и знаменитые люди. Вопросы разбиты на 3 части в основной презентации "Your own game".

Интерактивная игра-викторина "What is missed?"/ "Чего не хватает на картинке?" - командная или индивидуальная игра на английском языке по мотивам популярной игры "Где логика?". Разработка предназначена для учащихся 6-9 классов.
Викторина развивает коммуникативную компетенцию учащихся на английском языке, внимательность и наблюдательность. Учить давать объяснения слов на английском языке. Кроме того, учащиеся закрепляют пройденный материал по теме "Достопримечательности Лондона" (6 картинок) в интересной и увлекательной форме.

Целевая аудитория: для 7 класса

Интерактивная командная игра-викторина «Полиглот» предназначена для учащихся 5-11 классов школ с углублённым изучением английского языка. Для учащихся, изучающих второй иностранный язык (французский, немецкий, испанский) с 5-ого класса. Может быть использована во внеурочной деятельности и на внеклассном мероприятии по иностранным языкам. Если в школе не изучаются вторые иностранные языки, то все вопросы можно задавать только на английском (Таблица для ведущего прилагается).
В увлекательной форме учащиеся развивают коммуникативную компетенцию, учатся работать в команде, слышать друг друга. С помощью данной разработки ребята повторяют пройденный материал по страноведению, истории, географии на иностранном языке и узнают много нового в интересной и увлекательной форме.
Учащиеся всегда принимают активное участие в викторине и с большим интересом отвечают на вопросы. Данная игра даёт возможность проявить себя всем участникам с разными уровнями владения иностранными языками.

Целевая аудитория: для 9 класса

Ув. коллеги! Данный ресурс представляет собой внеклассное мероприятие, которое можно провести на заключительном уроке в 6 классе или во внеурочное время.

Цель мероприятия - обобщение, систематизация и расширение социокультурных знаний по теме "The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland", повышение уровня мотивации в изучении языка, стремление познать новое.

Учащимся предлагается побывать на следующих станциях:History, Museums, Monuments, Sports, Parks, Traditions. На каждой из станций ребятам предлагаются разные задания. Презентация содержит много иллюстративного материала и дополнительной информации. Данное мероприятие можно проводить как для команд, так и для индивидуального участия учеников

Ресурс содержит конспект мероприятия с навигацией по слайдам презентации. В презентации есть слайды, содержащие правильные ответы. Также приложен звуковой файл, он не содержится в презентации, но его можно включать отдельно фоном, когда учащиеся выполняют задания. Тексты заданий прилагаются отдельно. Правильные ответы на задания можно найти не только в презентации, но и в конце конспекта мероприятия.

Целевая аудитория: для 4 класса

Ресурс содержит:

Конспект урока с навигацией по слайдам презентации;

Презентацию, в которой представлен небольшой материал на английском языке о праздниках и традициях англо-говорящих стран. На 3 и 12 слайдах прикреплены звуковые файлы, которые активируются по щелку мыши на триггер. Также в презентации представлены тестовые задания на проверку полученных знаний.

Дети знакомятся с таким понятием как синквейн и учатся его писать в конце мероприятия (рефлексия). Ресурс еще содержит приложение (текст о праздниках на русском языке), 2 звуковых аудиофайла, карту знаний и бланк для оценивания.

Цели:· знакомство с традициями и обычаями англо-говорящих стран, использовать речь, адекватную ситуации общения; осознание реалий иноязычной культуры, развитие навыков работы в группе; развитие творческого потенциала; развитие ловкости, сноровки

Подходит для любого УМК.

Целевая аудитория: для 6 класса

Викторина адресована в первую очередь для учащихся, изучающих немецкий язык как второй иностранный по УМК "Горизонты,5 класс",автор Аверин М.М., так как позволяет в игровой и творческой форме повторить материал за 1-ое полугодие. Данный сценарий подойдет в работе и остальным учителям,поскольку содержит базовую лексику, типичную грамматику и будет полезен в использовании на уроках и при подготовки внеклассного мероприятия.

Целевая аудитория: для 5 класса



 

Возможно, будет полезно почитать: